Cercar en aquest blog

Arxiu del blog

diumenge, 30 de març del 2008

El canvi d'hora

Supòs que és un tòpic, avui, parlar del canvi d'hora.
Però és que mai no he entès de què serveix canviar l'hora si no és per trastocar el quefer quotidià.
Els primers dies el cos funciona amb l'hora antiga i, almenys a jo, costa molt adaptar-se.
M'he aixecada a les 7 (que eren les 8), he tengut gana a la 1 (que eren les 2) i tendré ganes d'anar a dormir a les 10 (que eren les 11). No sé, tan sols, si m'he embullat. El que sé és que, ara, són quasi les 5 i mitja:-) (del capvespre, clar)
Un bon embolic.
I per què? Diuen que per estalviar energia, però la veritat és que no ho entenc. I m'ho han explicat mil vegades.
De totes maneres, m'estim més aquest canvi de primavera que el de la tardor.
Ara anam dues hores adelentats en relació a l'hora solar.
I, ja que som, posaré aquí una glosa que me deia ma mare i que és de quan, en temps de la repúblicam, també varen canviar l'hora:

"U govern d'avui en dia
està molt adelantat,
jo mai m'haguera pensat
que a les deu fossin migdia."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada