Cercar en aquest blog

Arxiu del blog

divendres, 8 d’agost del 2008

els melons "eriçons"

Ni un no n'hem pogut menjar enguany: han desaparegut del mapa mallorquí, sembla.
Aquells melons de tota la vida, de pell mig groga i mig verda, un poc clavellats i dolços fins arribar a aiguardenters, ja no si són.
N'hi ha uns parescuts (supòs que transgènics) que són bons, però no tant.
A més, el meló "eriçó" formava part de l'estiu mallorquí, de les anades a sopar devora la mar i de les anades amb barca, dels berenars dins un alzinar....
Jo no n'he trobats ni al mercat de Pollença ni al mercat de la Plaça de l'Olivar de Palma i m'han dit que ja no en cultiven.
Haurem de cantar un rèquiem pel meló "ericó".
Si algun mallorquí em llegeix i sap on en venen que ho digui: hi aniré correns.

6 comentaris:

  1. No pensis que perquè no siguin tan bons han de ser transgènics; no hi té res a veure. És més, si es conegués el gen que els fa "aiguardenters", potser sí que es podrien tenir melons transgènics amb el mateix sabor.

    Tu enyores els melons, i jo enyoro els tomàquets amb gust. Ara n'he trobat uns que estan una mica bé; em recorden els de "pometa" que menjàvem els estius a Arenys. Però ni de bon tros...

    ResponElimina
  2. Per aquí, tomàtigues bones i dolces se'n troben, encara, als mercats. Als súpers totes són "daniela"

    ResponElimina
  3. Has provat d'anar a les parades que hi ha al carrer principal de Vilafranca de Bonany? Supòs que saps on et dic, l'antiga carretera de Palma a Manacor. Allà tenen melons que són bons, i pentura en tenen dels "eriçonets", que són els millors, sobretot si són ben frescs. Si qualque dia hi passàs, i n'hi ha, te diré coses. Una salutació des de Binissalem.

    http://xoriguerforner.blogspot.com

    ResponElimina
  4. La veritat és que a Vilafeanca no hi he anada:-)
    Al mercat de l'Olivar ara en trob uns que, sense esser eriçons, són boníssims-
    Gràcies per llegir-me!

    ResponElimina
  5. Ahir ho vaig demanar a una amiga i me va dir que avui havia d'anar al mercat de Santa Maria del Camí, el mercat dels diumenges, i ara m'està dient que s'ha cansat de veure melons "eriçons". També hi pots pegar un bot, que segur que passaràs gust de menjar-ne. Bé, en tenir-ne, si m'ho vols dir, entra al meu blog http://xoriguerforner.blogstpot.com i m'ho dius. Una salutació, i mira, m'agrada llegir el que escrius.

    ResponElimina
  6. Gràcies per agradar-te el que escric.
    I gràcies per la informació del melons al mercat de Santa Maria: si puc, diumenge hi pegaré un bot.
    Ara aniré al teu bloc

    ResponElimina