Cercar en aquest blog

Arxiu del blog

dimecres, 3 d’octubre del 2012

La meva escola de Barcelona

El temps que visquérem a Barcelona (1959-1960) vaig anar a escola a les anomenades "Damas Negras" que duien l'escola del "Niño Jesús". Vivíem prop i allà vaig anar. Tenien dues entrades: una per Travessera de Gràcia i una pel carrer anterior, que no record com es diu.
Hi vaig fer l'Ingrés al Batxillerat.
Les monges parlaven sempre en francès -i en català si eren consultes personals, tant dels pares com de les alumnes-
En guardo molts bons records i me sé, encara, de memòria el començament de la llista de companyes de curs.
Passaven llista cada dia: Anguita, Amengual, Avendaño, Barbarà, Blasco, Borrull, Briñardeli, Buscató, Camps, Canals, Casals, Escudero.... fins aquí només.
Sense haver sortit de Pollença i parlant, pràcticament, sols el català, em vaig trobarf a mitjan curs parlant i escrivint indistintament en castellà i francès. I en català fora de l'escola, clar.
L'escola era bilingüe i sempre ho pos d'exemple d'immersió lingüística perfecta. No sé gens com ho feien, però no record haver tengut mai csp problema.
Les monges eren agradables i molt properes a les alumnes.
Anàvem a missa un dia a la setmana, a l'anexa Parròquia de l'Infant Jesús. Allà on Galinsoga va dir allò de "catalanes, iros a la mierda".
Ens duien d'excursió a Vallvidrera, al Tibidabo o s Montjuic.
Dúiem un uniforme blau marí i, per les classes de gimnàstica, uns bombatxos a quadres.
No hi he tornat anar mai més, però hi he passat per davant moltes vegades i, quan hi pas, sempre dic. "Aquí vaig venir a escola"

7 comentaris:

  1. Quan feia el batxillerat, vam anar a jugar un partit de bàsquet a les Dames Negres de la Travessera. L'uniforme del meu equip era amb unes faldilletes per sobre el genoll i sota, hi dúiem uns bombatxets. Les monges no ens van deixar jugar perquè deien que se'ns veien les cuixes. Van preferir donar el partit per perdut per a elles.

    ResponElimina
  2. Vaja! Quines exagerades. Jo només hi vaig anar un curs i no en tenc mals records.

    ResponElimina
  3. Jo també vaig anar a les Damas Negras i conservo molt bon record. Per cert, en Galinsoga no ens va engegar a la merda sinó que va dir que erem una merda, concretament va dir "todos los catalanes son una mierda". En fi, per sort ja és història.

    ResponElimina
  4. Tens raó, Anònim.
    I gràcies per llegir-me.

    ResponElimina
  5. L'altra entrada és al carrer de l'Avenir, a l'època es deia Porvenir. Em podrien confirmar si els fets del Galinsoga es van produir a l'Infant Jesús o a l'Esglèsia de Sant Ildefons al carrer Madrazo? Gràcies.

    ResponElimina