Cercar en aquest blog

Arxiu del blog

dilluns, 31 de març del 2008

Radioescope

Ha mort Salvador Escamilla.

"Aqui Radioscope, su programa matinal. Un show con estrellas, noticias y humor. Y hasta un átomo de felicidad".

Aquesta era la lletra (si no record malament) de la sintonia de Radioescope el programa que, cada dia, feia en Salvador Escamilla a Ràdio Barcelona durant els anys 60 i busques. (Corregit: abans havia posat a Ràdio Miramar)
Allà vaig escoltar, a mitjans/finals dels 60, per primera vegada quasi tots els cantautors catalans del moment.
Jo era una adolescent i en l'estiu, a Pollença, escoltava la ràdio. Sintonitzava Ràdio Miramar per casualitat, perquè les muntanyes permetien sintonitzar molt poques emisores i totes de l'altra banda de la mar. I me vaig "enganxar" a Radioescope. Era els dematins i durava bastant. Les cançons m'agradaven i tot el que deia en Salvador Escamilla, també.
Gràcies, Salvador, pels bons moments que em vares donar en la meva adolescència.
Descansa en pau.

2 comentaris:

  1. Em sembla que era Radio Barcelona, i que feien el programa cara al públic, en els estudis del carrer de Casp (aleshores "Caspe"). Jo l'escoltava les estones que no tenia classe i em trobava a casa. Era un programa "diferent".

    ResponElimina
  2. Tens raó, Mercè que era a Ràdio Barcelona. He trobat això per la xarxa:
    Salvador Escamilla va ser un activista cultural i uns dels promotors de la Nova Cançó a la dècada dels 60. Pel seu programa "Radioscope" a Ràdio Barcelona, van passar les veus, en aquell moment primerenques, de cantants de la talla de Raimon, Maria del Mar Bonet o Joan Manuel Serrat, entre molts d'altres.

    ResponElimina