Cercar en aquest blog

Arxiu del blog

dissabte, 10 de març del 2012

El fasser del corral

El fasser de Pollença és mort. Li va pegar la cuca roja aquesta fa ja dos anys i, a poc a poc, va anar perdent palmes. Li feren un tractament especial però no es va poder solucionar res..
Ara el tronc resta per recordar-lo.
El fasser del corral ha estat acompanyant de la vida de la meva família durant 68 anys.
S'engronxava fort quan feia tramuntana i el seu renou omplia les nits i els dies.
El varen regalar, l'any 44, a una tia de mon pare -la tia Coloma- un diumenge dematí al mercat dins un cossiolet. I ella va decidir sembrar-lo enmig del corral. I va créixer molt. I va passar a esser com un símbol d'aquella casa.
L'any de la neu ja era més alt que el terrat. Surt a les fotografies que ens férem amb l'alegria de la novetat blanca.
El fasser del corral és mort. I només queda el seu tronc.
A mi m'agradaria hi quedàs per molt de temps.

4 comentaris:

  1. M'agrada que tornis a escriure, encara que sigui per a explicar una cosa tan trista com la mort d'un arbre. Poc s'hi pot fer contra aquesta cuca i mira que n'és de bonica la mala bèstia!

    Bentornada!

    ResponElimina
  2. A mi també m'agrada que tornis al bloc. Jo també tinc una història familiar d'una palmera de dàtils. Quan el meu pare era jovenet, va enterrar el pinyol d'un dàtil en un test, a casa s'una germana seva. Al cap d'un temps va sortir una palmera que a anar creixent fins que ja no hi cabia. En el terrat de la casa li van fer una mena de jardinera d'obra, però després d'uns anys en el pis de sota hi havia goteres per culpa de les arrels. Van transplantar la palmera a un hort de la meva tia i al cap d'uns anys l'hort va desaparèixer i alguna excavadora devia arrencar la palmera. Si jo fos un arbre, preferia morir alimentant altres animals que no pas alimentant la butxaca d'especuladors de terrenys

    ResponElimina
  3. Mercè, molt maca aquesta història teva.
    Gràcies a totes dues pels vostres comentaris:-)

    ResponElimina
  4. Joana, no sé en què pensava mentre escrivia el meu comentari, com si una palmera fos un animal. Volia dir "altres éssers vius".

    ResponElimina