Cercar en aquest blog

Arxiu del blog

dilluns, 6 d’agost del 2012

La meva angoixa.


De la Wikipedia:

"L'angoixa és un estat afectiu de caràcter penós que es caracteritza per aparèixer com a reacció davant d'un perill desconegut o d'impressió. Sol estar acompanyat per intens malestar psicològic i per petites alteracions al organisme, com elevació del ritme cardíac, tremolors, suor excessiva, sensació d'opressió al pit o de falta d'aire. Amb el sentit i utilització vulgar, es fa equivalent a ansietat extrema o por"

Fa 10 anys que tenc episodis d'angoixa. Abans havia tengut, en dues ocasions, dos atacs de pànic que em varen durar molt poc temps.
Quan tenc angoixa, normañment, no tenc símptomes físics. Un intens malestar, això sí. i, moltes vegades, plorera.
Si, explicant la meva experiència, puc ajudar algú em donaré per satisfeta.
A vegades tenc angoixa davant situacions desconegudes i moltes vegades davant situacions ja viscudes (i tornades a viure semblant) que han estat desagradables o me duen mals o bons records.
Sol sortir a caminar, quan em pega l'angoixa, però no sempre puc.
El metge, fa temps, em va dir que la meva era ja angoixa crònica.
Crec (i no som l'única que crec això) que tot va associat a una depressió profunda que vaig tenir des del 2002 al 2006.
De la depressió en vaig sortir, amb l'immensa i positiva ajuda d'un molt bon psiquiatre: Carbonell. El me va recomanar el meu nebot Mateu i va esser una molt bona recomanació.
Però m'ha quedat l'angoixa i una falta de concentració.
Sé que pic fastidiar els que m'envolten, quan me pega l'angoixa. però, clar, no és la meva voluntat fer-ho.
L'he d'assumir com formant part de la meva manera d'esser, no sé ni puc fer altra cosa.
I unes GRÀCIES ben fortes als que sempre m'heu ajudat.
I un PERDÓ, també ben gros als que pugui haver fastidiat.


4 comentaris:

  1. Molts cops escriure aquestes coses serveix per a posar les pròpies idees en ordre i, un cop les tens ben ordenades, el problema sembla molt més petit o, si més no, resoluble.

    Amunt!

    ResponElimina
  2. Fa anys vaig patir alguns episodis que no sé si eren d'angoixa o de pànic. Quan em passava, semblava que em faltés l'aire per respirar i que m'hagués de morir. Si era a casa, m'estirava i respirava profundament, per intentar relaxar-me. Però un cop em va passar fora, per sort era quan sortia del metro i, ja en el carrer, se'm va passar. Va ser poques vegades i, de la mateixa manera que em va arribar, va desaparèixer. Espero que la gent que et coneix i t'és propera entenguin el que et passa; però de vegades és difícil.

    ResponElimina
  3. Si et semblava que t'haguessis de morir segurament era un atac de pànic: es diu "angoixa de mort súbita".També n'he tengut algun...
    Tenc la sort que la família i els amics em comprenen.

    ResponElimina