Cercar en aquest blog

Arxiu del blog

dilluns, 23 de febrer del 2009

On eres el 23F?

Era dilluns.
Aquell hivern jo feia classes a l'Escola Normal i a l'Institut Joan Alcover i preparava oposicions a l'Escola Normal.
A les 7 començava el nocturn del Joan Alcover i, mentre em preparava, escoltava l'investidura de Calvo Sotelo. Vaig apagar la ràdio i me'n vaig anar cap a l'Institut. A les 6 i mitja tenia la primera classe i, tot just començada ens varen avisar que es suspenien les clsses perquè uns d'ETA havien entrat al Congrés.
Quasi immediatament es va saber que no eren d'ETA, que era la Guàrdia Civil i que, el que es proposava era donar un cop d'Estat.
Me'n vaig anar cap a ca nostra amb molta por, por que va durar quasi tota la nit.
Na Tonina, que tenia 3 anys, tenia angines i son pare i jo vàrem seguir la TV i la ràdio tot el temps.
El lendemà dematí vaig veure per la TV com surtien del Congrés i com s'acabava tot.
Després me'n vaig anar cap a classe amb més forces que el dia abans.
Tot havia acabat bé.

4 comentaris:

  1. En tornar d'escola --la mainada i jo-- el porter estava escoltant la ràdio i va dir-nos que uns guàrdia civils havien pres el Congrés. La meva sogra --que vivia a Vitoria-- passava uns dies amb nosaltres i estava molt espantada: el 1936 va venir de viatge de nuvis a Barcelona, hi va haver un cop d'estat i s'hi va haver de quedar tres anys. S'imaginava que podia passar una cosa semblant.

    ResponElimina
  2. Jo estava a punt d'entrar al cine amb el meu amic Josep Elies i no se com ens en vam assabentar, així, pel carrer. Jo me'n vaig anar corrents a casa de la meva mare a recollir a les meves filles i ell se'n va anar a casa d'uns amics comunistes.

    ResponElimina
  3. Jo estava a punt d'entrar al cine amb el meu amic Josep Elies i no se com ens en vam assabentar, així, pel carrer. Jo me'n vaig anar corrents a casa de la meva mare a recollir a les meves filles i ell se'n va anar a casa d'uns amics comunistes.

    ResponElimina
  4. l'anònim sóc jo, la Montse Vallmitjana. No se com ha sortit això d'anònim i a més dues vegades

    ResponElimina